Zuid-Afrika-safari.reismee.nl

vrijdag, zaterdag, zondag en maandag

Vrijdag 20 juli

We moesten heel vroeg opstaan het was nog donker, we gingen eerst een kopje thee drinken bij de openhaard, en toen op game drive.

We kregen zelfs een warme kruik om het warm te krijgen, de zon kwam net op.

Daar gingen we met dezelfde groep als gisteren en dezelfde ranger Kenneth en spoorzoeker Thomas.

We zagen weer heel veel dieren zoals neushoorns en veel antilopen en herten.

Opeens kwamen we een hele kudde olifanten met kleintjes tegen die waren echt schattig, we kwamen iets te dichtbij en toen werd papa olifant boos en kwam achter ons aan rennen, een beetje eng.

Ook hebben we de buffels gezien, dus we hadden 4 van de big five gezien, helaas de jachtluipaard nog niet.

De zon werd steeds warmer, en wij die het dus ook steeds warmer.

Thomas zag sporen van een jachtluipaard en ging die ter voet volgen, wij kregen een platte band, dus die moest verwisseld worden, ondertussen kregen wij thee en lekkere koekjes, daarna gingen we door.

Aangekomen op het kamp stond het ontbijt klaar, zalig heel veel fruit.

En daarna zwemmen, en lekker luieren.

Na de lunch zijn mama en ik met de ranger naar een ander kamp geweest voor souvenirs te kopen, even lekker shoppen.

Na de high-tea zijn we weer op game drive geweest, ook nu zagen we weer heel andere dieren, heel veel antilopen soorten en wrattenzwijntjes en zebra's. Opeens zagen we een leeuwin die een zebra aan het eten was samen met een welpje, echt gek.

Daarna zijn we de jachtluipaard gaan zoeken, na vele pogingen hadden we hem gevonden, wat een schittert dier. Na de game drive weer lekker eten bij de boma(open vuur) en daarna slapen ik was wel een beetje moe.

Zaterdag 21 juli

Onze laatste game drive, we gingen we op weg met de grote landrover, gelukkig zagen we nog een leeuwin met een welpje en neushoorn.

Na het ontbijt zijn we doorgereden naar Hazyview, onderweg kwamen we veel bergen tegen.

Het nieuwe hotel was ook heel mooi met een buitendouche.

We zijn lekker gaan zwemmen alweer in heel oud zwembad.

's-Avonds hebben we lekker pizza en frites gegeten.

En toen shrek 4 gezien allemaal samen in het grote bed.

Zondag 22 juli

Na het ontbijt zijn we de panoramaroute gaan rijden.

De panaramaroute bestaat uit gods Windows, en bridge River en potlodgde. We hebben veel souvenirtjes gekocht.

Gods windows was erg mooi.

Toen zijn we gaan eten bij een grote schoen die gemaakt was door een kunstenaar.

We hebben de hele dag door de bergen gereden,Sem werd er misselijk van.

's-Avonds lekker gegeten en toen weer een filmpje gekeken, papa viel al heel snel in slaap!!

Maandag 23 juli

Na het ontbijt vertrokken naar het olifantenpark , waar we de olifanten mochten voeren en aaien, en ook onder mochten staan best wel een beetje eng. Daarna zijn we naar het kruger park gegaan, dit is een heel groot park bijna zo groot als Nederland.

Daar leven ook de big five, we hebben de olifanten en de buffels gezien, ook heel veel antilopen.

Tijdens de lunch konden we een hele familie nijlpaarden zien echt leuk.

Ook hebben we de neushoorn gezien, dus 3 van de big 5.

Morgen gaan we verder naar Piet Retrief.

Mariëlle

Hey Gwen,
Fijn om weer iets van jullie te lezen. Het was al een paar dagen erg stil. Even waren we bang dat de leeuwen of krokodillen jullie te pakken hadden! Maar gelukkig gaat alles goed! Leuk hoor om te lezen wat jullie allemaal mee maken! Maar wel opletten met die olifanten! Lijkt me inderdaad vreselijk eng als ze achter je aan komen!
Cas vind het geweldig om jullie verhalen te horen, dus we wachten vol spanning op het volgende verhaal!

Groetjes,
Robert, Mariëlle
Cas en Meike

Opa en Oma

We worden een beetje jaloers op jullie mooie verhalen. Leuk dat jullie zoveel dieren zien en lekker eten. Jullie worden misschien wel te dik als we het zo lezen.
We wachten vol spanning op het volgende verhaal.
Een dikke knuffel van opa en oma.

Suzie (=

Hoi Gwen,

Olifanten, wat leuk! Kon ik maar mee lijkt me leuk om te zien! Zag het er niet vies uit toen die leeuwin en dat welpje die zebra waren aan het eten? Een jachtlijpaard valt hij jullie niet aan? En hebben jullie hem zien rennen? Dat lijkt me echt vet, want die gaan echt hard. Is het niet vermoeiend om steeds naar een ander hotel te gaan? Wat gezzelig lekker filmpje kijken met het hele gezin! Een park bijna zo groot als Nederland ik wist nog niet eens tot dat bestond. Ik hoop voor jullie dat jullie de big five zien ( allemaal ).

Groeten Suzie