Zuid-Afrika-safari.reismee.nl

Veilig geland in Johannesburg

's morgens vroeg na ontbijt hebben we de huurauto opgehaald.

De huurauto heeft het stuur aan de rechterkant zitten, dat was voor papa wel even wennen.

Ook had mijn papa ruzie met het knipperlicht en de ruitenwisser, deze werken net andersom.

Ook moet je in Zuid Afrika links rijden.

Het was in de ochtend nog maar 4 graden, erg koud in Johannesburg.

Na het verlaten van Johannesburg steeg de temperatuur gelukkig naar 20 graden.

Halverwege de reis zijn we lekker gaan uit eten.

Tijdens een bezoekje aan de WC heb ik een briefje van 100 rand gevonden, jippie!

Een extra zakcentje om iets leuks te kopen.

Na 350 km rijden zijn we aangekomen op Protea Hotel Ranch Resort.

Deze ranch is uniek om zijn tamme leeuwen.

Ook kwamen we op het terrein enkele antilopen en Giraffes tegen.

Dus we slapen met nogal wat wilde dieren om onze ranch, hopelijk blijven ze buiten.

Er was zelfs nog tijd om even lekker te zwemmen, wat een genot.

En het hoogtepunt van vandaag is dat we een leeuwenwelpje van 2 maandjes hebben mogen aaien!!

Sem wilde 'm natuurlijk als handbagage meenemen naar huis...

Reacties

Reacties

Marijn

Ha Gwen
Mooie blog en hebben jullie jonge leeuwtjes
Geaaid ??????? En Sem vond dat zeker wel
Leuk
Gr. Marijn uit slovenië

Maartje

Hey Gwen en de rest

Ik lees dat het goed gaat met jullie. En dat jullie leewtjes geaaid hebben. Willen jullie ook een voor ons mee nemen?
Wij zijn vandaag naar de ijsgrot geweest en in de touwen gehangen. Het is lekker weer. Ik hoop dat jullie lekker weer hebben en nog veel kunnen zien.
Groetjes maartje

Gonnie

Hoi Gwen, ik heb jullie zien vliegen en heb nog gezwaaid :)
Ik heb hier 2 poesjes van 2 maanden oud geaaid, dat is toch wat duffer dan een paar leeuwen !!
Ben benieuwd naar jullie avonturen en foto's ..

Groetjes uit zonnig Frankrijk,

Gonnie

Opa en Oma

Klinkt wel heel gezellig. Viel de vliegreis mee? wel lang zeker?
Veel plezier tussen al die wilde beesten.

Mariëlle

Hey Gwen (en fam),

Wat fijn om te lezen dat jullie veilig zijn geland! Jeetje wat een ervaringen en dat al op de eerste dag! Let maar goed op je vingers met die leeuwen.
Jullie mogen blij zijn dat jullie daar zitten en niet hier, want hier is het weer bagger. Heel veel regen.
En geweldig dat je 100 rand hebt gevonden. Dat wordt SHOPPEN!!!
Heel veel plezier en we wachten met spanning op de volgende blog!

Groetjes Robert, Mariëlle Cas en Meike

Fabiënne

Hallo allemaal,

Als jullie nou eens heel veel kleine leeuwtjes meenemen naar hier......... volgens mij willen we er allemaal eentje hebben en is er dus markt voor !

Ben jaloers !!!

hopelijk is de reis meegevallen. Is mijn sms nog aangekomen ? geniet ervan en vergeet dat meegenomen leeuwtje in Sem's tas niet af en toe wat te eten te geven hé.

Dikke knuffel van Erik, Fabiënne, Anke en Inge x

Astrid

Hoiiiiiiii!
wat klinkt het allemaal leuk! Heel veel plezier!!

Kus voor iedereen, Astrid

Suzie =)

Ha Gwen,

sorry dat ik zo lang niet gemaild heb maar ik had het druk met uitpakken. Op vakantie had ik dus mijn pols gebroken, toen we thuiskwamen belde mijn moeder voor een afspraak in het ziekenhuis. We konden vrijdag terecht. Vrijdag naar het ziekenhuis, het gips werd eraf gehaald. Meneer de dokter kijken en ja hoor het was goed yesss eindelijk er van af. Die vrijdag zijn we nog naar de bios geweest want mijn broertje was de laatste dag in Frankrijk jarig. Het was dus Madagascar 3 of Ice Age 4
( geen idee of ik het goed heb getypt ) hij koos voor Madagascar 3, ja ik ging mee want ik wouw hem nog eens zien. Nu een korte samenvatting van mijn vakantie: we zijn gaan wandelen, erg leuk het was meer klimmen op rotsen dan wandelen. Natuurlijk veel zwemmen (voor dat ik mijn pols gebroken had) ook in het meer van Annecy, dat is een groot bekend meer in de buurt van de camping. We zijn gaan rodelen dat is in een karretje door een ijzeren baan ook leuk. Met een lift naar de top van een berg en dan de Mont Blanc bekijken dat is de grootste berg van Europa erg lag eeuwige sneeuw op. We zijn ook nog in grotten gaan kijken en daar zag je voetsporen van big foot (grapje). We zijn ook naar Le Tour de France gaan kijken, eerst kwamen er allemaal reclame wagens en die gooiden allemaal dingen uit maar het was 15 km lopen verschrikkelijk en dat stijl berg op. We waren bijna gaan parapenten dat is met een parachute van een berg af rennen dat wouw mijn moeder heel graag (had ik niet verwacht) maar we wisten niet zeker of ik het mocht met mijn arm. Er was daar ook zo'n klimpark door de bomen maar ik mocht dat niet met mijn arm =( dus gaan we in Landgraaf daar is een hele nieuwe klimmuur gemaakt. Ik heb daar ook een meisje ontmoet: Britt uit Brabant zo oud als Jesper zo groot als ik. Maar goed dit is jouw blog en ik vertel alleen maar over mijn vakantie maar ik ben bang dat als je terug komt ik alles vergeten ben maar jij wou lange mails dus dat heb ik gedaan. Nu over jouw vakantie. Heb je een goede reis gehad in het vliegtuig en de rest ook? Is het Hotel leuk en het zwembad ook? Hoeveel is 100 rand ook al weer € 10,- of zo iets? En heel belangrijk heb je een foto van het baby leeuwtje? het lijkt me echt leuk om hem/haar te aaien en dieren bij het hotel vet cool! Hebben jullie daar iets speciaals gegeten of gezien? lijkt me leuk. Was het eten lekker? Wat vondt je het coolst van allemaal?

Mail snel terug groeten Suzie =)

Jojis

Hoi Gwen hoe gaat het.
Wij hebben twee puppies gekocht een heet Snufje,Suske

Groetjes joris


 

                                

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!